BuiltWithNOF
Sarek Dag 9

Google

2003-07-20 (kl. 2315)

Jag tog det relativt lugnt på morgonen, eftersom jag planerade att ta det lugnt fram till Akkastugorna, och jag var sist ut ur stugan vid 10-tiden. Ovädret hade dragit förbi. Men det var mulet och skurar under hela dagen. Jag var tillbaka på Padjelantaleden där jag startat för en dryg vecka sedan.

Det gick på i bra fart. Jag vandrade på i rask takt utan några raster förutom påfyllning av vatten. Efter några timmar bestämde jag mig för att ta mig ända till änonjalme och ta färjan över redan idag.

Jag var framme vid Änonjalme vid 1330 - i god tid innan färjans avgång. Det var full aktivitet på leden denna dag. Under dagens etapp mötte jag en 30-tal vandrare, och lika många steg av färjan för att ta sig ut på leden under eftermiddagen.

Jag tog bussen tillbaka till Gällivare och övernattar här på vandrarhemmet i natt innan jag tar bussen till Kiruna imorgon och flyget hem därifrån.

[Hem] [Kvikkjokk-Hemavan] [Fotogalleri 2005] [Abisko-Kvikkjokk] [Fotogalleri] [Sarek2003] [Sarek Dag 0] [Sarek Dag 1] [Sarek Dag 2] [Sarek Dag 3] [Sarek Dag 4] [Sarek Dag 5] [Sarek Dag 6] [Sarek Dag 7] [Sarek Dag 8] [Sarek Dag 9] [Epilog] [Abisko-Kvikkjokk] [Fotogalleri2002] [Abisko-Nikkaluokta] [Fotogalleri2000] [Länkar] [Gästbok] [Donationer] [Arctic Excursions] [Kvikkjokk-Hemavan] [Photo Gallery 2005] [Abisko - Kvikkjokk] [Photo Gallery 2004] [Sarek2003] [Abisko-Kvikkjokk] [Photo Gallery 2002] [Abisko-Nikkaluokta] [Photo Gallery 2000] [Links] [Guest Book] [Donations]